Karpatia Horse Show 2019

Editia 2019, a VI-a, a Karpatia Horse Show, 27 – 29 Septembrie, se desfasoara sub semnul calificarilor la Jocurile Olimpice Tokyo 2020.  

 

Succesul ultimelor editii ale evenimentului, care incanta an de an peste 10.000 de spectatori pe Domeniul Cantacuzino-Floresti, ne incurajeaza sa crestem nivelul competitiilor sportive gazduite, cat si selectia de show-uri si activitati dedicate intregii familii.

Competitia de Proba Completa de 4*, grad ridicat de dificultate, care faciliteaza drumul catre JO Tokyo 2020 va fi completata in cadrul Karpatia Horse Show de alte 6 categorii de dificultate, precum si de un concurs demonstrativ de atelaje si competitii de working equitation si show-uri spectaculoase.

 

Pentru a asigura un spectacol extraordinar anul acesta am invitat cele mai pricepute echipaje in proba de atelaje pentru a sustine un concurs demonstrativ sub numele “Maestrii atelajelor”- in echipaje cu 2 si 4 cai – care va incanta cu siguranta publicul.

Zonele dedicate agrementului ecvestru si non-ecvestru precum si spatiile gastronomice si de recreere aduc dezvoltari indraznete .

 

Vom extinde si propunerile pentru public in segmentul VIP si premium impreuna cu parteneri de top.

Karpatia Horse Show 2019 este o intalnire a competitiilor de top cu agrementul inovativ in natura.

 

Urmariti-ne si pe instagram.com/karpatiahorseshow/   si  pe facebook.com/karpatiahorse/

Va asteptam cu entuziasm!

Principalele Probe Sportive Explicate

Dresaj

În cadrul probei de Dresaj fiecare pas și mișcare a calului și călărețului sunt atent cântărite de echipa de arbitrii, iar accentul este pus pe controlul calului. Coamele cailor sunt atent împletite, călăreții poartă mănuși, jobene și o vestimentație pe măsură. Cuplul călăreț-cal trebuie să execute o serie de mișcări impuse, primind note de la 1 la 10. Criteriile constau în acuratețea mișcărilor, echilibru, suplețe, grad de cooperare al calului, viteza de reacție, fluența și precizia execuției, corelarea mișcărilor la pas, trap, galop, opriri la comandă, atenția și încerederea acordată călărețului. În cazul calului se notează reacția acestuia la execuția comenzilor, în cazul călărețului se ține cont de corectitudinea poziției, claritatea comenzilor către cal. Se notează, de asemenea și armonia cuplului călăreț-cal.

Cross Country

Emoțiile cele mai mari sunt în cadrul probei de Cross Country, întrucât obstacolele fixe și masive sunt așezate pe un teren variat, ceea ce sporește gradul de risc. Se vor face sărituri peste bușteni, șanțuri și alte obstacole naturale. Caii vor galopa prin apă si vor sări in fântâna în formă de cruce din fața palatului Micul Trianon. Un alt obstacol spectaculos (tip key-hole) a fost amenajat între doi stâlpi de înaltă tensiune, dezafectați.

În funcție de dificultatea clasei, timpul optim pentru parcurgerea traseului de Cross Country este de 6-10 minute, iar distanța traseului variază între 900 m și 6.000 m, în funcție de categoria la care se concurează.

Obstacole/Show Jumping

În cadrul probei de Obstacole calul trebuie să parcurcă o distanță mare cu viteză crescută, aproape dublă față de cea pentru sărituri obstacole. Se testează abilitățile tehnice de a conduce calul, de a sări, atât ale călărețului, cât și ale calului, inclusiv suplețea și condiția fizică a acestora. Se penalizează depășirea timpului, refuzul de a sări și căzăturile. Pentru a se considera că a terminat concursul, cuplul călăreț-cal trebuie să parcurgă integral toate cele trei probe, iar câștigător este cuplul călăreț-cal care, după toate cele trei probe de concurs, a acumulat cele mai puține puncte de penalizare în timpul cel mai bun.

Echipa de arbitrii este formată din Michael Van Gerwen (BEL), Anca Bogdan, Alexandru Iavorovschi (ROU), Yuri Dinev Valev (BUL).( de actualizat)

Echipa de design al traseelor îi are în componență pe designerul Peter Fell (IRL), Gabriel Bogdan Boghiu (ROU).

Probe de Atelaje/ Driving

Probele de atelaje cu doi cai vor avea loc pe un traseu marcat cu conuri așezate la o distanță exactă. La capătul fiecărui con se află o bilă. Căderea acesteia indică o greșeală ce atrage punte de penalizare.  În proba de conuri se străbate un traseu contra cronometru în care se puncteză timpul, dar și greșelile.

Atelajele sunt o probă de încredere între driver și cal, aceștia trebuind să găsească o sincronizare perfectă. Distanța dintre conuri are un grad foarte mic de toleranță față de ecartamentul atelajului. Proba se desfășoară contra cronometru, iar curbele, ce oscilează între strânse și largi, pun la încercare priceperea driverului. La această probă, atât driver-ul cât și secundul sunt îmbrăcați foarte elegant.

Recunoscută de Federeația Ecvestră Internațională (FEI) din 1970, proba de atelaje își propune să testeze abilitatea concurenților de a conduce un vehicol tras de cai. În ultimii ani, România s-a poziționat în primele zece țări în lume la competițiile de atelaje cu doi cai.

Indiferent de categoria de concurs de care aparține, fiecare probă va pune in valoare comunicarea dintre cal și călăreț, un dialog special bazat pe încredere, precizie și suplețe.