Karpatia Horse Show 2018

Succesul editiei 2017 care a adus mai bine de 10.000 de spectatori pe Domeniul Cantacuzino  Floresti ne incurajeaza sa dezvoltam formatul de eveniment dedicat intregii familii, iubitorilor de natura pasionati de cai sau pur si simplu admiratorilor elegantei si adrenalinei .

In 2017 am avut onoarea de a organiza Campionatele Balcanice de Atelaje cu doi cai, competitie care ne-a adus aprecieri deosebite din partea Federatiei Ecvestre Internationale.

2018 va propune si o a doua arena – zona ce va fi destinatia iubitorilor de animale in larg, jocurilor si concursurilor accesibile categoriei „Junior“

Succesul zonelor de agrement si gastronomice ne faciliteaza noi dezvoltari indraznete. Vom extinde propunerile pentru public in segmentul VIP si premium impreuna cu parteneri de top, alaturi de show-uri si parade alese pentru a celebra naturaletea si eleganta ca stil de viata pe care echitatia il inspira.

Evenimentul găzduiește si in acest an Concursul International cu Atelaje 2 Cai, Concursul Complet Internaţional (CCI) – disciplină de Probă Completă la care vor lua startul trei categorii de concurenţi profesionişti: CCI 3*, CCI 2* și CCI 1*, precum și Concurs Național Complet (CNC) care se adresează mai puțin experimentați în această disciplină (prenovici, novici). Concursul Complet Internațional (CCI) este un sistem de notare dat de Federația Ecvestră Internațională în funcție de gradul de dificultate al probei.

Indiferent de categoria la care participă, concurenții profesioniști, ce vor veni din toate colțurile lumii, din țări cu tradiție în zona ecvestră, vor avea de parcurs 3 probe: dresaj, cross-country și obstacole.

În cadrul probei de Dresaj fiecare pas și mișcare a calului și călărețului sunt atent cântărite de echipa de arbitrii, iar accentul este pus pe controlul calului. Coamele cailor sunt atent împletite, călăreții poartă mănuși, jobene și o vestimentație pe măsură. Cuplul călăreț-cal trebuie să execute o serie de mișcări impuse, primind note de la 1 la 10. Criteriile constau în acuratețea mișcărilor, echilibru, suplețe, grad de cooperare al calului, viteza de reacție, fluența și precizia execuției, corelarea mișcărilor la pas, trap, galop, opriri la comandă, atenția și încerederea acordată călărețului. În cazul calului se notează reacția acestuia la execuția comenzilor, în cazul călărețului se ține cont de corectitudinea poziției, claritatea comenzilor către cal. Se notează, de asemenea și armonia cuplului călăreț-cal.

Emoțiile cele mai mari sunt în cadrul probei de Cross Country, întrucât obstacolele fixe și masive sunt așezate pe un teren variat, ceea ce sporește gradul de risc. Se vor face sărituri peste bușteni, șanțuri și alte obstacole naturale. Caii vor galopa prin apă si vor sări in fântâna în formă de cruce din fața palatului Micul Trianon. Un alt obstacol spectaculos (tip key-hole) a fost amenajat între doi stâlpi de înaltă tensiune, dezafectați.

În funcție de dificultatea clasei, timpul optim pentru parcurgerea traseului de Cross Country este de 6-10 minute, iar distanța traseului variază între 900 m și 6.000 m, în funcție de categoria la care se concurează.

În cadrul probei de Obstacole calul trebuie să parcurcă o distanță mare cu viteză crescută, aproape dublă față de cea pentru sărituri obstacole. Se testează abilitățile tehnice de a conduce calul, de a sări, atât ale călărețului, cât și ale calului, inclusiv suplețea și condiția fizică a acestora. Se penalizează depășirea timpului, refuzul de a sări și căzăturile. Pentru a se considera că a terminat concursul, cuplul călăreț-cal trebuie să parcurgă integral toate cele trei probe, iar câștigător este cuplul călăreț-cal care, după toate cele trei probe de concurs, a acumulat cele mai puține puncte de penalizare în timpul cel mai bun.

Echipa de arbitrii este formată din Michael Van Gerwen (BEL), Anca Bogdan, Alexandru Iavorovschi (ROU), Yuri Dinev Valev (BUL).( de actualizat)

Echipa de design al traseelor îi are în componență pe designerul Peter Fell (IRL), Gabriel Bogdan Boghiu (ROU).

Probele de atelaje cu doi cai vor avea loc pe un traseu marcat cu conuri așezate la o distanță exactă. La capătul fiecărui con se află o bilă. Căderea acesteia indică o greșeală ce atrage punte de penalizare.  În proba de conuri se străbate un traseu contra cronometru în care se puncteză timpul, dar și greșelile.

Atelajele sunt o probă de încredere între driver și cal, aceștia trebuind să găsească o sincronizare perfectă. Distanța dintre conuri are un grad foarte mic de toleranță față de ecartamentul atelajului. Proba se desfășoară contra cronometru, iar curbele, ce oscilează între strânse și largi, pun la încercare priceperea driverului. La această probă, atât driver-ul cât și secundul sunt îmbrăcați foarte elegant.

Recunoscută de Federeația Ecvestră Internațională (FEI) din 1970, proba de atelaje își propune să testeze abilitatea concurenților de a conduce un vehicol tras de cai. În ultimii ani, România s-a poziționat în primele zece țări în lume la competițiile de atelaje cu doi cai.

Echipa de arbitri este alcătuită din Michael Van Gerwen (BEL), Anca Bogdan, Alexandru Iavorovschi (ROU),  Yuri Dinev Valev (BUL)

Echipa de design al traseelor îl are în componență pe Gabriel Bogdan Boghiu (ROU).

Indiferent de categoria de concurs de care aparține, fiecare probă va pune in valoare comunicarea dintre cal și călăreț, un dialog special bazat pe încredere, precizie și suplețe.